Samarbejdspartner

Personalet udfører deres arbejde ud fra Serviceloven og børnepolitikker der er i Jammerbugt kommune. Vi samarbejder bla. med den kommunale dagpleje, Biersted skole, ergoterapeuter, fysioterapeuter, talepædagoger og PPR.

Hvis vi har bekymring omkring et barns trivsel, kontakter vi Jer forældre og aftaler det videre forløb eventuelt med inddragelse af nogle af samarbejdspartnere eller afholdelse af et netværksmøde, hvor vi sammen med relevante ressourcepersoner omkring barnet, laver en handleplan.

Som fagpersonale har vi mulighed for at drøfte diverse problemstillinger på KF (kompetence forum) – KF afholdes ca én gang pr. mdr. i børnehaven, hvor én fra PPR (psykolog) og en talepædagog deltager sammen med medarbejdere fra børnehaven. Der kan også inviteres en forebyggende socialrådgiver med til KF. Der laves en forudgående skriftlig aftale med Jer forældre, om det der skal aftales/drøftes på KF. Et barn vil IKKE blive drøftet på KF uden forældrenes tilladelse. På KF får medarbejderne råd og vejledning i forhold til en problemstilling og forældrene vil efter KF få information/konklusion af drøftelserne.

Som personale har vi skærpet underretningspligt hvis et barn mistrives alvorligt og ved mistanke om overgreb.

Det er obligatorisk i Jammerbugt kommune at sprogvurdere alle 3 årige. Vi laver sprogvurderinger af børnene når de er 3 år, for at målrette de sprogunderstøttende aktiviteter og drøfte eventuel indstilling til talepædagog med jer forældre.

Samarbejde med den kommunale dagpleje:

Vi har et tæt samarbejde med den kommunale dagpleje i byen. Vi har lavet en samarbejdsaftale, hvor vi bl.a. har aftalt, at dagplejen fast et par gange om måneden kommer på besøg i børnehaven. Derudover har vi aftalt, at børnehaven kan bruges som ”gæste dagpleje” for de børn, som inden få måneder skal starte i børnehaven.

Samarbejde med Biersted skole:

Der er ligeledes lavet en samarbejdsaftale med Biersted skole, hvor der bl.a. er lavet aftaler om forskellige aktiviteter på tværs. Gennem det sidste år jeres barn går i børnehaven, vil det flere gange komme på besøg på Biersted skole. Det kan både være på legepladsen, til Luciaoptog, i SFO’en mv.

Inden skolestart vil lærer og/eller pædagog fra skolen også komme og besøge børnehaven.

Der vil være overleveringsmøde med skolen, hvor der er mulighed for at børnehaven deltager, hvis I som forældre ønsker dette.